POEMA POP PER A UN FILM ERÒTIC
en
aquella inconsciència d’adolescent
d’animal
o jove llibertí
es
troba la puresa... En aquella fuga
els
furors eròtics...
Pier
Paolo Passolini,
de Las
cendres de Gramsci
He
obert la porta de la quimera i he baixat la persiana & el sol continuava al
seu lloc
&
no plorava, ni el cel tenia orelles per escoltar la cançó de Jenny la dels
Pirates,
sí,
m’hagués agradat conéixer a Bretch o llegir-lo en alemany, malgrat tot m’eforço
a no
aprendre res & no plorava, per cert, els coloms missatgers sobrevolaven
terrats
amb
cartes d’enamorats i dins del colomar se sentien remors i petons &
esperances
i
altres coses sense nom. Però jo escrivia d’amagatotis un poema de film
eròtic...
A poc
a poc vaig descobrir que la veritat es disfressa amb parracs mentiders
i que
hi viu en el cinquè pis sota un terrat florit.
La
vida s’ha perdut dins d’un pou i la gent del carrer demana més i més, però la
raó
s’ha
vestit de dol i sovint, perquè ningú dubta de la veritat, mata per defensar la
mentida
de belcebú...
I què diria d’aquest pamflet el teu professor de matemàtiques?
Mentrestant
mister Belvedere decobreix l’assassí abans que el tinent Colombo.
He
agafat un retolador vermell i sense remei m’he posat ha escriure per les
parets,
com si
esperés que sortís el bou per agafar-lo per les banyes & la pissarra és
negra,
i
l’infant de tres mesos diu AGU & plora & la mare fa un striptease
davant l’espill,
mentre
que el poeta pensa amb la Maria Schneider & i el collonut tango de París
amb el
Marlon, al compàs del Bertolucci & i els pobres somiem amb les mamelles
i les natges i el turó de Venus... Cosa de déus en temps pagans i abans d’esquinçar cortines
em preparo un frankfurt amb mostassa & la Silvia Cristell esdevinguda
Emmanuelle
truca a la porta carnal.
La
clau màgica obre les portes i tancan els cors solitaris & deliris &
udols de licantrop
&
nits de gossos & lluna plena & nuvols negres i estàtues de sal davant
la porta verde,
què hi
haurà rere la porta verda? Sodoma? Gomorra?
Ai,
Geneviève Bujold fa un striptease sota la llum solar de la Mediterrània. També
Corinne
Clery y la Histoire d’O &
cavallets de cartró & i (...) & Notre Dâme de París
&
Quasimodo, cavalcant Eros damunt de Pegaso & Paradiso... Argolles &
masoquisme
&
colls & pits i històries de terror sexual i la marca de la casa i la
propietat privada
&
dona objecte.
Les
velles xemeneies fora d’ús & fum, fum, fum. Lectures clandestines de
pornografia
i
goles profundes & Linda Lovelace i Amèrica & somnis de vellut &
esperma & viatges
australs.
Destrucció de la tradició & cascabels & somriures i llàgrimes a punta
pala,
matí,
nit, indesinter.
Ferran Aisa Pàmpols (del llibre Réquiem per a un temps Pop)
No hay comentarios:
Publicar un comentario