3/1/14

Calidoscopi / llibre F. Aisa (6)

BIBLIOGRAFIA FERRAN AISA-PÀMPOLS (S. XXI) - 6

(Coberta llibre Ferran Aisa)






FITXA TÈCNICA:

TÍTOL: CALIDOSCOPI
AUTOR: FERRAN AISA
COBERTA: DIBUIX DE GERARD JACAS
MATÈRIA: POESIA 
IDIOMA: CATALÀ
EDITORIAL: EMBOSCALL (EL TALLER DE POESIA NÚM. 123) - VIC, 2005.
PÀGINES: 203
PRESENTACIÓ: Bar Horiginal, 7 de juny de 2005.  

SINOPSIS:

Llibre de poesia que recull en vuit apartats (Mil·lenni, Tendresa, Eclipsi de Lluna, Viatge a Grècia, Arran de Mar, El Roig i el Negre, Oferiu flors als rebels i Històries del vent) trenta-cinc anys de dèria poètica (1967-2002) del poeta Ferran Aisa.



BARCELONA REBEL


La Barcelona rebel
de les barricades de maig
i la lluita per la llibertat,
m’oferia una bella lliçó
que aprenia dels teus llavis.

La Barcelona rebel
tenia la teva mirada
que viva i enamorada
m’acaronava els sentits
i em seduïa dolçament.

La Barcelona rebel
m’omplia el cos de desig
i a l’ombra dels plàtans
m’encisava amb la història
dels seus carrers antics.

La Barcelona rebel
s’obria als pobles de la terra,
internacional i solidària.
tenia el cor del vell àcrata
i l’ànima del jove okupa.

La Barcelona rebel
s’enlairava com un estel
i aixecava el puny amb ràbia,
era una senyera de llibertat
al vent de la vella memòria.

La Barcelona rebel
rosa de foc de l’esperit,
s’engalanava amb perles negres,
i per la Rambla, camí del port,
esdevenia com tu, flama d’amor.



Ferran Aisa-Pàmpols 
(Publicat a Calidoscopi, Emboscall, Vic, 2004)
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario