15/9/15

Escola Municipal Diputació - Bar Gelida / poema Ferran Aisa


(Coberta llibre F. Aisa)
  


ESCOLA MUNICIPAL DIPUTACIÓ


Ferran Aisa

Al carrer Diputació vaig anar a la meva primera escola,
eren temps d’ora pro nobis i, a Sant Josep Oriol,
els postulants d’Acció Catòlica m’explicaven
els miracles del sant que sanava malalts,
que posava la mà al foc, que sentia la vida
com una guerra i contra la temptació
del dimoni es recollia a l’oració...
Un hivern va nevar, no tant com el seixanta-dos,
però una noia de l’escala, al costat de la fàbrica
va fer un ninot de neu que fumava en pipa.
A l’escola de l’Ajuntament vam fer un pessebre
i jo vaig portar el Caganer. La senyoreta Maria
ens llegia contes, recordo que un d’ells era El Patufet,
 tots ens sabíem de memòria aquell fragment:
-Patufet, on ets? -A la panxa del bou
que no neva ni plou.
Per aquesta època va néixer el meu germà,
jo era molt poruc i sempre per dormir-me
m’agafava de la mà de la mare.
Recordo que al terrat veí hi havia una tortuga
i a la botiga de llaminadures vivia un lloro
que parlava pels colzes: -Antonieta, que roben...,
deia quan entrava un client.
A la cantonada, al Bar Gelida, van penjar la fotografia
del Barça campió de les Cinc Copes,
jo, aleshores, només coneixia Ramallets i Kubala.
Quan tenia sis anys vam retornar al barri xinès,
l’àvia era malalta i ja ens hi vam quedar per sempre més... 



Ferran Aisa-Pàmpols (de Balades dels Ravals, Pont del Petroli, Badalona, 2014).

No hay comentarios:

Publicar un comentario